BALIKESİR ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

100 Okul 100 Öğretmen 100 Fikir Projesi Ocak Ayı Okullarımızdan Gelen Çalışmalar

100 Okul 100 Öğretmen 100 Fikir Projesi Ocak Ayı Okullarımızdan Gelen Çalışmalar

HATİCE FAHRİYE EĞİNLİOĞLU İLKOKULU

"SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ"

Konusu: Özsaygı düzeyleri düşük (çekingen) öğrencilerin özsaygı düzeylerini artırmak için uygulanan sosyal beceri grup eğitimi.

Amacı: Özsaygı düzeyi düşük (çekingen) öğrencilere yönelik sosyal beceri eğitimi yaparak, onların toplumla ve okulla sağlıklı iletişim kurmalarını sağlamaktır.

Uygulamalar Kapsamında Yapılan Çalışmalar:

1) 3. sınıf öğrencilerinden 112 öğrenciye Cooper- Smith Özsaygı Envanteri uygulandı. Envanterden düşük puan alan 12 öğrenci belirlendi ve grup eğitimlerine dahil edildi. Sosyal beceri eğitimine katılan öğrencilerin velileri konu ile ilgili bilgilendirildi.

2) Sosyal Beceri Grup Eğitimine başlamadan önce öğrencilere ön test, grup eğitimleri bitiminde de son test uygulanmıştır. Ön test ve Son test sonuçlarına bakıldığında grup eğitiminin başarılı olduğu ön test son test sonuçları arasında anlamlı fark bulunduğu görülmüştür. 

Yürütücü Öğretmen: İrfan KAYATEKİN

 

HÜMA HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

"AYIN ÖĞRENCİSİ SEÇİMİ"

Amaç:

1-Her ay kişilikli, başarılı,  dürüst ve ideal öğrenci davranışı sergileyen öğrencilerden bir kişiyi  "AYIN ÖRNEK ÖĞRENCİSİ" olarak seçmek, ödüllendirmek ve onurlandırmak, okulumuz öğrencilerini olumlu davranmaya yönlendirmek. 

2-Ayın örnek öğrencisini seçerek, öğrencilerin başarılı, ahlaklı, terbiyeli ve saygılı olmanın teşvik edici davranışlar olduğunun önemini kavratmak 

3-Öğrencilerdeki okula uyum sürecini etkinleştirmek.

Uygulama:

1-Okulumuzda, öğrenciler her ay başarı ve gösterdikleri olumlu davranışlara göre değerlendirilerek bir öğrencimizi "Ayın Öğrencisi" olarak seçilecektir.
2- Her ay, her şubeden bir öğrenci, sınıf rehber öğretmeni tarafından ayın öğrencisi olarak teklif edilebilir.
3- Sınıf öğretmenin verdiği puanın %50'si Komisyonun verdiği puanın %50'si toplanarak en yüksek puan alan öğrenci ayın öğrencisi seçilir. 
4- Bir sınıftan o ay için aday olmayı gerektirecek özelliklere sahip bir öğrenci yoksa o sınıftan aday gösterilmeyebilir. 
5- Öğrencilerin disiplin durumları dikkate alınacaktır.
6- Seçimler ayın son haftasında yapılacak ve sonraki ayın ilk haftası ödüllendirme yapılacaktır.
7- Ayın öğrencisi seçilmiş bir öğrenci, başka bir ayda, devam eden öğretim yılında yeniden aday gösterilemez. Yılsonunda ayın öğrencilerinden birisi yılın öğrencisi seçilir.

Yürütücü Öğretmen: İsmail DEMİREL

 

KABAKLI İLKOKULU

"YEREL TOHUM SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM"

Konusu: Yerel Tohum Sürdürülebilir Yaşam Önemi

Çalışma Kapsamında Yapılan Faaliyetler:     

Fidan Dikim Festivali 

Yerel Tohumun Öneminin Anlatılması 

Yerel Tohum Dağıtımı 

Sürdürülebilir Yaşam Kalkınma Veli Katılım Semineri

Yerel Tohum Dikimi Ve Çoğaltılması 

Yürütücü Öğretmen: Burcu KILIÇ ÖREN

 

KADRİYE KEMAL GÜREL İLKOKULU

"CEVHER PROJESİ"

Projenin Amaçları: Spor, sanat, sosyal, robotik kodlama alanlarında her yıl farklı aktiviteler yapılarak, öğrencilerin kendilerinde var olan cevherleri keşfedip ortaya çıkarmaları için fırsatların yaratılması

            Proje, çeşitli aktiviteleri ve kursları kapsamakta olup 4 yıllık bir çalışmalar bütünüdür. Bengi projesidir.

Gerçekleştirilen Çalışmalar:

1.       Sınıf:  Kitap okuma etkinlikleri. Jimnastik çalışmaları

2.      Sınıf: Satranç eğitimi, Masa tenisi kursu,Halkoyunları kursu, Robotik kodlama bilgisayarsız etkinlikleri (code.org) , e-twinning projeleri (Göklerde Yükselsin Uçurtmam 23 Nisan da yanımda Babam, Etkinliklerle Öğreniyorum)

3.    Sınıf: Oryantiring kursu, Gitar kursu, Resim kursu, Masa tenisi kursu, STEM projesi ve çalışmaları,

e-twinning projeleri (81 Dilde Türkülemece, 81 kitap okuyorum 81 il tanıyorum)

4.    Sınıf: Yaratıcı Drama Eğitimi, Modern dans çalışmaları, Voleybol kursu, Flüt öğretimi,

   e-twinning projeleri (Şiirimin Dili)

Yürütücü Öğretmen: Ufuk BAYAR

 

KARAMANKÖY MEHMETÇİK ORTAOKULU

"KENDİM ÜRETİYORUM, ŞEHRİME YETİYORUM"

Amaç: Yerel imkânların ve kaynakların en etkin ve verimli bir şekilde değerlendirilmesi için farkındalık meydana getirmek.

Çalışma Kapsamında Yapılan Faaliyetler:

            Yerli üretimin, ülkemizin kalkınmasında Milli bir politika olarak benimsendiği günümüzde; yerel imkânlarımızın tam ve etkin bir şekilde kullanılmasının ülkemiz ekonomisine çok büyük bir katkısı olacağına inanıyoruz. Bütün unsurlarıyla kamçılanan tüketime yöneltme çabalarına karşılık, milli ve yerli üretim olmazsa, dışa bağımlı bir toplum ve ülke olma tehlikesiyle karşı karşıya kalınacağı açıktır.

            Her geçen gün; sanayileşme, memuriyet,  rahat ve konfor arayışı vb. nedenlerle boşalan kırsal mahallelerimizde, artık topraklar işlenmiyor, hayvancılık yapılmıyor. Biz kırsal bir mahalle olan Karamanköy'de hiç olmazsa her aileden en az bir kişinin toprağına sahip çıkmasını, çiftçilik ve hayvancılıkla üretimi devam ettirmesini teşvik etmek için mahallemizde yerel üretim yapan vatandaşlarımızla görüştük. Onların iş ortamlarını gözlemledik, sorunlarını dinledik. Yaptıkları işlerin Milli ekonomiye olan katkısını kendilerine belirterek, bu katkının gelecek nesillerine de aktarılması için, çocuklarını, mesleklerini akademik düzeyde de sürdürebilecekleri konusunda yönlendirmelerini önerdik.

Yürütücü Öğretmen:Selami AYDIN

 

 

 07-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-202007-01-2020

altieylul10meb.gov.tr Bahçelievler Mahallesi Sanat Okulu caddesi No1/18 Altıeylül / BALIKESİR - 0 266 244 45 11 / 95 / 99

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.