3. SANATSAL, SPORTİF, KÜLTÜREL VE SOSYAL ALANLARDAKİ FAALİYETLER / YARIŞMALAR
3.1 Yapılacak ihtiyaç analizi sonucuna göre (okulun, ilçenin veya ilin ihtiyaçlarına göre) öğretmen ve yöneticilerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla İl Millî Eğitim Müdürlüğü, İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri ile okul/kurumlar tarafından yüz yüze/çevrimiçi seminer ve eğitimler organize edilir. (Örneğin; Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, STEM, Kodlama ve Robotik, Yapay Zekâ, Tasarım Odaklı Düşünme, 3B Tasarım, Akıl ve Zekâ Oyunları vb.)
3.2 Ülke, il veya ilçe genelinde düzenlenecek yarışma/organizasyonlara öğrenci yetiştirmek amacıyla okul müdürlüğü tarafından ilgili zümre öğretmenleri başkanlığında sosyal kulüpler kurularak ya da okullar tarafından yüz yüze/çevrimiçi uygun fırsat ve ortamlar hazırlanarak çalışmalar yapılır.
3.3 Kültürel ve sanatsal alanlarda yetenekli öğrenciler tespit edilip, yetenekleri doğrultusunda okul müdürlükleri ve Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerince açılacak olan yüz yüze/çevrimiçi sanat kurslarıyla desteklenir.
- İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitimi Merkezlerinde öğrencilerin bir sanat dalı ile ilgilenmesi için yüz yüze/çevrimiçi kursların açılmasını sağlar. İlçelerde bu yolla yetenekli öğrencilerimizin yetişmesini sağlayarak ulusal ve uluslararası düzeyde başarı kazanmalarına zemin oluşturulur.
3.4 İl Proje Hazırlama ve Teknik Ekibi koordinesinde il genelinde tüm öğrencilere yönelik çeşitli yüz yüze/çevrimiçi yarışmalar düzenlenir.
a) İlkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrencilere yönelik, yüz yüze/çevrimiçi "Çevrimiçi Akıl ve Zekâ Oyunları Yarışması" düzenlenir.
b) Ortaokul öğrencilerine yönelik, yüz yüze/çevrimiçi "Sen Yazar Olsaydın" adlı yaratıcı yazarlık yarışması düzenlenir.
c) Lise öğrencilerine yönelik, yüz yüze/ çevrimiçi "Haydi Balıkesir Söyle" adlı şarkı yarışması düzenlenir.
d) Lise öğrencilerine yönelik, yüz yüze/çevrimiçi "Liselerarası Münazara Yarışması" düzenlenir.
e) Lise öğrencilerine yönelik, yüz yüze/çevrimiçi "Liselerarası Tiyatro Yarışması" düzenlenir.
f) Lise öğrencilerine yönelik, yüz yüze/çevrimiçi "Fotoğraf Yarışması" düzenlenir.
3.5 Akademik başarı ve kariyer, milli ve manevi değerlerimizden oluşan bir temele oturmadığı sürece yetişen insan kaynağından ülkemiz ve toplum adına bir fayda beklenemez. Yaşadığımız 15 Temmuz süreci bunu açıkça göstermiştir. Bunun için akademik başarının yanı sıra aidiyetlerini ve değerini bilen ve bunlara sahip çıkan, kendine yeten, mutlu çocuklar yetiştirmeyi hedef alır.
3.6 Değerler eğitimi kapsamında okul/kurumlar tarafından iyi uygulama örnekleri fotoğraflarıyla, okul/kurum web sitelerinde ve çeşitli sosyal medya platformlarında yayınlanarak kamuoyu desteği sağlanır.
? Okul İdaresi, değerler eğitimi kapsamında yapılacak tüm etkinliklerinin okul web sitesinde yayınlanmasını sağlar. Okulda, ayın değeri tanıtımı ve etkinlikleri vb. faaliyetler yüz yüze / çevrimiçi ortamda düzenlenir.
3.7 Meslek Liselerinde ahilik kültürünün yaygınlaştırılması için meslek odalarıyla işbirliği yapılır.
- Okul idaresi, Türkiye'deki ahilik dernekleri ile irtibat kurup yılda en az bir kez yüz yüze/çevrimiçi seminer, konferans, gibi faaliyetler düzenler. Yapılan her işte dürüst ve adil olmanın en temel değer olduğu işlenir.
3.8 Değerler eğitiminde yalnızca nasihat dili kullanılmayıp, yaparak yaşayarak öğrenme ilkesi esas alınır. Bu amaçla değerler eğitimi kapsamında okul/kurumlar tarafından yürütülecek etkinlikler kültürel, sanatsal ve sosyal etkinlikler yüz yüze/çevrimiçi yolla düzenlenir.