100 Okul 100 Öğretmen 100 Fikir Projesi Şubat Ayı Okullarımızdan Gelen Çalışmalar
KÖSELER İLKOKULU
PROJENİN ADI: NESİLDEN NESİLE
PROJENİN AMACI: Geçmiş yaşantılardaki güzel değerlerimizin öğrencilerin aile büyükleri (dede,nine) aracılığıyla şimdiki nesillere aktarılması.
PPROJENİN ÖZETİ:
Öğrencilerin anneanne ve babaanneleri sınıfa davet edildi. Kendi çocukluklarını, eskiden oynanan oyunları çocuklara anlattılar. Çocuklara hikayeler anlattılar. Öğrenciler dede, nine kılığına girerek drama yaptılar.
Büyüklerimize saygı değeri işlenerek büyüklerinin ellerini öptüler. Çocuklar hazırladıkları ikramlık kurabiyeleri ikram ettiler. Anneanne ve babaanneleriyle günümüz zeka oyunlarından oynayarak öğrenciler de günümüz oyunlarını geçmiş nesillere tanıtmış oldular.
PROJENİN FİKİR SAHİBİ ÖĞRETMEN: ELİF SEYHAN
------------------------------------------------------------------------------------------------------
KÖYLÜKÖY İLKOKULU
PROJENİN ADI: 'DÜRÜSTLÜK BAKKALİYESİ'
PROJENİN AMACI: DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK
PPROJENİN ÖZETİ:
2019-2020 Eğitim Öğretim yılının Ocak ayında Değerler Eğitimi kapsamında doğruluk ve dürüstlük değeri ile ilgili okulumuzda ilk ve ortaokul öğrencileri için 'Dürüstlük Bakkaliyesi ' projesi hazırladık. Projemizdeki amaç öğrencilerimizin doğruluk, dürüstlük ilkesini içselleştirip birinin denetimi olmadan değerimizi davranış olarak göstermeleridir. Proje kapsamında hazırlanan dürüstlük bakkaliyesinden ürünleri (meyve,içecek,yiyecek,kırtasiye) kendi başlarına, başlarında hiç kimse olmadan kendileri ücretlerini kutuya koyarak ,para üstlerini yine kendileri alarak alışverişlerini yaptılar. Gün sonunda projeyi hazırlayan öğretmenler tarafından yapılan değerlendirme ile öğrencilerimizin doğruluk ve dürüstlük değerinin farkında oldukları görüldü.
PROJENİN FİKİR SAHİBİ ÖĞRETMEN: Tubanur EFE
----------------------------------------------------------------------------------
KÖYLÜKÖY ORTAOKULU
PROJENİN ADI: 'DAMLAYA DAMLAYA GÖL OLUR'
PROJENİN AMACI: Temamız 'tutumluluk'
PPROJENİN ÖZETİ:
2019/2020 Eğitim Öğretim yılının her iki döneminde de ayrı ayrı yapmak üzere 7/A sınıfı olarak 'Kumbara' projemizi başlattık. Amacımız; öğrencilerimize tutumlu olma, birlik ve beraberlikle biriktirebilme, ortak hareket edebilme bilincini kazandırmak.
Projemizin uygulanış şekli; sınıfça yapacağımız bir sosyal etkinlikte kullanmak üzere, belirlediğimiz cüzi bir miktar parayı harçlıklarından düzenli olarak her hafta kumbaraya atarak birikim sağlanıyor.
Projemize ekim ayının ilk haftası başlayıp, yarıyıl tatili öncesi , ocak ayının üçüncü haftasına kadar devam ettirdik. Öğrencilerimiz istekli ve düzenli olarak katıldılar. Kumbaramızda biriken paramızı yarıyıl karnesini alacağımız hafta uygun görülen saat ve günde 'Sinema ve Bowling' etkinliğinde değerlendirdik. Öğrencilerimiz tutumlu olmanın neticesini belki de daha önce hiç deneyimlemedikleri bu güzel iki etkinlikle almış olmanın sevincini yaşadılar. Ailelerimiz de çocuklarının tutumlu olma bilincini kazanıp katıldıkları sosyal etkinlikleri görerek mutluluklarını ifade ettiler.
PROJENİN FİKİR SAHİBİ ÖĞRETMEN: Gamze ERYILMAZ
----------------------------------------------------------------------------------
KURTDERELİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
PROJENİN ADI: DEĞERLERİMİ ÖĞRENİYORUM
PROJENİN AMACI: Temamız 'tutumluluk'
PPROJENİN ÖZETİ:
Balıkesir Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih SATIL tarafından okulumuzun 4 Nolu Laboratuvarda Canlılarda Sevgi ve Merhamet konulu Değerler Eğitimi semineri verildi. Seminer sonunda Sayın Fatih SATIL öğrencilerimizin sorularını cevapladı. Okulumuzdan 120 öğrenci , 6 öğretmen , 3 İdareci ve 4 veli katıldı.
PROJENİN FİKİR SAHİBİ ÖĞRETMEN: Necdet BAYRAM