BALIKESİR ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Harezmî Eğitim Modeli (Zihinden Makineye Bilgisayar Bilimleri ve Disiplinlerarası Eğitim Modeli)

Türkiye genelinde 14 pilot ilde sürdürülen Harezmi Eğitim Modeli çalışmalarını ilimizde yerinde görmek amacıyla İl Milli Eğitim Müdürümüz Yakup YILDIZ; İl Milli Eğitim Şube Müdürümüz Ercüment KUTLU ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İbrahim ÇELİK ile birlikte Mehmet Akif Ersoy Ortaokulunu ziyaret etti.
Harezmî Eğitim Modeli (Zihinden Makineye Bilgisayar Bilimleri ve Disiplinlerarası Eğitim Modeli)

Türkiye genelinde 14 pilot ilde sürdürülen Harezmi Eğitim Modeli çalışmalarının ilimizde de başarı ile sürdürüldüğü gözlemlendi.

Harezmi Eğitim modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıya sahip bir modeldir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlamak, bunu çözmek üzere algoritma tasarlamak ve adım adım bu problem nasıl çözülürü belirleme ve programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi çözümler üretme sürecidir. Beş zeminden oluşur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, Disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modeldir.

Harezmi Eğitim Modeli okullarımızda uygulama sürecinde;  en az 3 bilim dalından birer öğretmen yer alır (Teknoloji, Fen ve Matematik Bilimleri, Sosyal Bilimler, Sanat ve Spor Bilimleri)  5 Temel zeminden en az bir tanesi seçilir: Bilgi İşlemsel Düşünme (Bilgisayar kullanmadan bilgisayar bilimi öğretimi) Programlama ve Öğretim araçlarıyla bilgisayar bilimi öğretimi Disiplinler arası yaklaşımla bilgisayar bilimi öğretimi Robotik ve Oyun tasarımı ile bilgisayar bilimi öğretimi Sosyal Bilimlerle bilgisayar bilimi öğretimi. Tüm paydaşların katılmaları sağlanır( Müdür, Veliler, Uzmanlar vb.)  Hayatın içinden sorunların, gerçek hayatta karşılaştığı problemlerinin ve temanın yaşama ilişkin, öğrenci ve öğretmen birlikteliğinde belirlenir.  Sürecin bilimsel araştırma yöntemleri ile yürütülür.  Ders planlarının ve uygulamanın sürekli güncellenir.  İl-ilçe-okul temelli öğretmenler arası “deneyim paylaşım” odaklı mesleki gelişim toplantıları yapılır.  Dönem Sonu-Sene Sonu;Öğrenciler süreçlerini ve dönem sonu ürünlerini  velilere, ürünün muhataplarına, ilçe, il genelinde planlanacak etkinliklerde sunumlar gerçekleştirilir. Hem öğretmenler hem de öğrenciler zihin haritaları hazırlar ve süreci kronoloji yöntemiyle süreç özetler. Öğrenci ve öğretmen bilimsel değeri olan bir makale hazırlar.

Pilot Uygulama süreci boyunca, araştırmada elde edilen bulgular göstermektedir ki öğrenciler yaparak, yaşayarak ve uygulayarak deneyimledikleri süreçlerde daha kalıcı, eğlenerek öğrenmektedirler. Araştırmada kullanılan aktif öğrenmeyi sağlayan yöntemler, uygulamaya dönük hedef ve kazanımlar bu öğrenmeyi sağlamışlardır. Ayrıca öğretmen, veli ve öğrenci geribildirimleri göstermektedir ki fen bilimleri, matematik, tarih, türkçe, bilişim teknolojileri gibi derslerin bir arada görülmesi hem öğrencilerin yeni bilgileri öğrenirken karşılaştırma yapmalarını hem de öğrenilen bilgileri gerçek yaşama geçirmelerini sağlamıştır.

02-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-201802-05-2018

altieylul10meb.gov.tr Bahçelievler Mahallesi Sanat Okulu caddesi No1/18 Altıeylül / BALIKESİR - 0 266 244 45 11 / 95 / 99

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.