BALIKESİR ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Montessori Eğitim Metodu Fevzi Çakmak İlkokulu´nda

İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Sayın İbrahim ÇELİK, İlçe Millî Eğitim Şube Müdürümüz Nevzat İNAL ile birlikte K101 Okul Eğitimi Personel Hareketliliği kapsamında hazırlanan “Yanındayım, Haydi Birlikte Başaralım” isimli “Montessori Eğitimi” konulu proje çerçevesinde pilot okul olan Fevzi Çakmak İlkokulu’nu ziyaret ederek incelemelerde bulundu.
Montessori Eğitim Metodu Fevzi Çakmak İlkokulu´nda

"Montessori Eğitimi" Projesi Nasıl Başladı?

Fevzi Çakmak İlkokulu Müdür Yardımcısı Özlem GÜL tarafından K101 Okul Eğitimi Personel Hareketliliği kapsamında hazırlanan “Yanındayım, Haydi Birlikte Başaralım” isimli “Montessori Eğitimi” konulu Erasmus+projesi, Ulusal Ajans tarafından 2017 yılında kabul edildi. Proje kapsamında Okul Müdürü Ayhan DENİZ, Müdür Yardımcısı Özlem GÜL, Sınıf Öğretmeni Nevzat CANGAZA ve diğer branşlardan 4 öğretmenin katılımıyla 11-23 Mart 2018 tarihleri arasında İtalya’nın Milano şehrinde 12 günlük eğitime katılmışlar ve sertifikalarını almışlardır.

Diğer Ülkelerdeki Uygulamalar

Montessori Eğitim Metodu şu anda 85 ülkede binlerce okulda uygulanmakta ve başarılı sonuçlar alınmaktadır. Montessori yöntemine göre eğitim veren okullar velilerin en çok tercih ettiği okullardır.

Amerika – 1928

Kanada – 522

Almanya – 334

Hollanda – 235

Pakistan – 26

Montessori Eğitim Metodu

Montessori Eğitimi geleneksel eğitim sisteminden farklı bir sistemdir. Bu yöntemde; öncelikle çocuğun kendini değerli hissetmesi önemlidir.

Eğitimin Amacı; Çocuğun bir ömür boyu mutlu olması ve kendine yetebilmesini sağlamaktır.

Maria Montessori “Hazırlanmış Çevre” olgusunu ortaya atmış ve geliştirmiştir. Bu olgu; belli bir düzen içinde çocukların kendi hızlarında, kendi kapasitelerine göre öğrenebilecekleri ve rekabetin olmadığı bir çevredir. Bu çevrede çocuklar kendi yaradılış özelliklerine dayalı olarak bağımsız çalışmayı konsantrasyon geliştirmeyi ve öz disiplin sağlamayı öğrenirler.

Çocuğun bir yetişkin müdahalesi olmaksızın, kendi çalışmalarını seçme özgürlüğü vardır. Kendi çalışmasını kendi seçen çocuk, mükemmelleşmek için kendi içgüdüsüyle tekrar yapar. Çcuğa özgürlük verirken, belli sınırlar ve kurallar dâhilinde olmasına dikkat edilir.

Kesintisiz çalışma döngüsü olduğundan çocuk çalışmayı bitirmeye zorlanmaz, doyuma ulaştığında kendi öğrenme döngüsünü tamamlar. Çocuk kendi yeteneklerinin ve becerilerinin farkında olur ve kendine güvenir.

Montessori metodunda anasınıfındaki gibi her dersin etkinlik köşesi vardır. Çocuk ilgisi doğrultusunda o köşeye yönelecektir. Öğretmen, çocuğu çok iyi gözlemleyerek ilgisinin nerede olduğunu bulmalıdır.

Montessori sınıfında öğretmenin rolü; yol göstermektir. Öğrenci sınıfta öğretmen yokken bile o varmış gibi çalışmasını sürdürür. Öğretmen bu yüzden çok dikkatli olmalıdır. Çünkü çocuk öğretmenin tüm davranışlarını gözlemleyip ona göre model almaktadır.

21-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-201821-09-2018

altieylul10meb.gov.tr Bahçelievler Mahallesi Sanat Okulu caddesi No1/18 Altıeylül / BALIKESİR - 0 266 244 45 11 / 95 / 99

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.